TechTeacher

Τεχνολογία με απλά λόγια για δασκάλους και άλλους

ΕπικαιρότηταΚινητό

Mobile Learning

Ένα βασικό στοιχείο της ψηφιακής τεχνολογίας, η οποία συνεχίζει να αναδιαμορφώνει όλο και περισσότερες πτυχές της ζωής μας, είναι ότι προσφέρει χρονική και τοπική ανεξαρτησία. Δεν είναι απαραίτητο δηλαδή να πάμε εντός του εργασιακού ωραρίου στο κτίριο της τράπεζας για να κάνουμε κάποια οικονομική συναλλαγή, ούτε να πάμε στον κινηματογράφο συγκεκριμένη ώρα για να δούμε μια ταινία.

Μέχρι τώρα η εκπαίδευση λειτουργεί με τον παραδοσιακό τρόπο, όμως η συνεχής άνοδος της χρήσης των φορητών συσκευών (σχεδόν το σύνολο των εφήβων ηλικίας 13 έως 17 ετών έχουν κινητό τηλέφωνο) και η αυξανόμενη ευκολία και προσβασιμότητά τους μας φέρνει κοντά σε μια νέα επανάσταση στις εκπαιδευτικές και μαθησιακές εμπειρίες. Στην απελευθέρωση μαθητών και εκπαιδευτικών από την ανάγκη παρουσίας σε ένα κτίριο και από την ανάγκη τήρησης προγράμματος. Αυτό γίνεται ήδη εν μέρει, ειδικά σε μεγαλύτερης ηλικίας σπουδαστές και έχει πάρει την ονομασία Mobile Learning.

Mobile Learning είναι η χρήση κινητών τηλεφώνων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μια ποικιλία εκπαιδευτικών σκοπών, όπως:

  • Παροχή πρόσβασης σε πληροφορίες και εκπαιδευτικό υλικό
  • Εργασίες και εξάσκηση μέσω online πλατφορμών.
  • Προώθηση της συνεργασίας και της επικοινωνίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών
  • Δημιουργία διαδραστικών και ελκυστικών μαθησιακών εμπειριών

Το Mobile Learning έχει πολλά πλεονεκτήματα, όπως:

  • Προσαρμογή στις ατομικές ανάγκες και προτιμήσεις κάθε μαθητή. Οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν το χρόνο, τον ρυθμό και τον τρόπο με τον οποίο θέλουν να συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Καλύτερη οργάνωση, μια που όλο το υλικό είναι αποθηκευμένο σ’ ένα μέρος και δεν γίνεται να χαθεί ή να ξεχαστεί.
  • Εύκολη και συνεχής προσβασιμότητα: Τα κινητά τηλέφωνα είναι φορητά και προσιτά, και τα περισσότερα πια με πρόσβαση στο διαδίκτυο.
  • Ακόμα τα κινητά τηλέφωνα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ενθαρρύνουν τη συνεργασία και την αλληλεπίδραση (μέσω κοινωνικών δικτύων ή ειδικών πλατφορμών) μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα κινητά τους τηλέφωνα για να θέσουν ερωτήσεις, να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να συνεργαστούν σε έργα.

Το mobile learning έχει επίσης και μερικά μειονεκτήματα, όπως:

  • Διάσπαση της προσοχής: Τα κινητά τηλέφωνα μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή των μαθητών από το μάθημα. Για παράδειγμα, οι μαθητές μπορεί να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για να ελέγχουν τα κοινωνικά μέσα, να παίζουν παιχνίδια ή να στέλνουν μηνύματα.
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων και ευαίσθητων πληροφοριών και ζητήματα ασφάλειας, ιδιωτικότητας και ελέγχου της online συμπεριφοράς των μαθητών.
  • Ανισότητες στην κατοχή σύγχρονων συσκευών και στην πρόσβαση στο διαδίκτυο, λόγω χαμηλών εισοδημάτων, μπορούν να δημιουργήσουν παράπονα και προκαταλήψεις.

Ο μεγαλύτερος όμως κίνδυνος είναι ότι η επέκταση του mobile learning, σε συνδυασμό και με την Τεχνητή Νοημοσύνη, εμπεριέχει κινδύνους μείωσης θέσεων εργασίας και μετατροπής της εκπαίδευσης σε απρόσωπη και ψυχρή διαδικασία.

Είναι γεγονός ότι γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί αποδέχθηκαν σχετικά εύκολα την απουσία φυσικής παρουσίας για την διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Δεν είναι λοιπόν απίθανο σε ανάλογες συνθήκες να προχωρήσει και συνολικά ο θεσμός του mobile learning. Αυτό που πρέπει να ενδιαφέρει όλους, είναι η χρήση των νέων τεχνολογιών να γίνεται με σεβασμό στους μαθητές και στη διατήρηση της σχέσης και αλληλεπίδρασης των ανθρώπων μεταξύ τους και όχι με μηχανές.


Δείτε ακόμα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *