TechTeacher

Τεχνολογία με απλά λόγια για δασκάλους και άλλους

Γνώσεις

Κατασκευή λογότυπου

Αν ρίξουμε μια ματιά γύρω μας, οπουδήποτε κι αν είμαστε, στο σπίτι, στη δουλειά, στο δρόμο για καφέ, ένα πράγμα θα δούμε σίγουρα  παντού. Λογότυπα (logo στα αγγλικά). Στα ρούχα που φοράμε, στα μέρη που πηγαίνουμε, στα ψώνια μας, στις συσκευές μας…

Το λογότυπο εκφράζει και οπτικοποιεί με ένα αφαιρετικό και συμβολικό σχέδιο, όλη τη δραστηριότητα και τη φιλοσοφία μιας επιχείρησης ή μιας εταιρείας. Τη συνοδεύει και την αντιπροσωπεύει σε κάθε της εμφάνιση ή επικοινωνία σε οποιοδήποτε μέσο και σε οποιαδήποτε περίσταση, προσδίδοντάς της μια ταυτότητα, κάνοντας τη πιο εύκολα αναγνωρίσιμη.

Κάθε επαγγελματίας η επιχείρηση, όσο μικρά κι αν είναι θα ωφεληθούν από τη δημιουργία του λογότυπου τους, σε κύρος, σε αναγνωρισιμότητα, σε διεύρυνση της πελατειακής τους βάσης μακροπρόθεσμα (αν βέβαια συνυπάρχουν και όλα τα απαραίτητα – καλή εξυπηρέτηση, καλές τιμές, κ.α.).

Δεν είναι δύσκολο για τον οποιοδήποτε να το κάνει, αρκεί να γνωρίζει τις βασικές αρχές και τα βασικά βήματα για τη δημιουργία ενός λογότυπου. Δεν παραγνωρίζουμε βέβαια την αξία των σχεδιασμένων από ταλαντούχους πεπειραμένους επαγγελματίες λογότυπων, όμως η εργασία τους κοστολογείται αρκετά ακριβά και στη σημερινή εποχή όλοι προσπαθούν να μειώσουν τα έξοδά τους. Και γιατί όχι να απολαύσουν με τους συνεργάτες τους ή τους οικείους τους τη χαρά της ενασχόλησης και της δημιουργίας, μια και όλοι οι άνθρωποι διαθέτουμε τις βασικές γνώσεις κατανόησης σχεδίου, γραμμών, χρωμάτων,  συνήθως ασυνείδητα.

Ένα σωστό λογότυπο πρέπει να είναι:

  • Απλό και λιτό χωρίς πολλά
  • Ταιριαστό με τη δραστηριότητα και τη φιλοσοφία της επιχείρησης.
  • Κατανοητό εύκολα από όλους.
  • Εντυπωσιακό για να προσελκύει το ενδιαφέρον.
  • Αξιομνημόνευτο για να μένει στη μνήμη.
  • Μοναδικό για να μη θυμίζει ή παραπέμπει σε άλλα σήματα.

Ας δούμε λοιπόν τα στάδια δημιουργίας ενός λογότυπου:

  1. Εξέταση και κατανόηση του τι αντιπροσωπεύει η επιχείρηση, ποιο είναι το κοινό της, ποια η στόχευσή της και ποιες είναι οι βασικές της αξίες.
  2. Μελέτη και ανάλυση εμπορικών σημάτων παρόμοιων δραστηριοτήτων εταιρειών, από διαφημίσεις, καταλόγους, ίντερνετ κ.α.
  3. Σκέψη και εξερεύνηση ιδεών και τρόπων για το τι θα μπορούσε να περιλαμβάνει το λογότυπο.
  4. Αρχικός σχεδιασμός αρχικών ιδεών με μολύβι σε χαρτί και έχοντας στο μυαλό τα προηγούμενα.  Δεν έχει σημασία αν δεν υπάρχει σχεδιαστικό ταλέντο, απλώς αισθητοποιούμε τις ιδέες μας.
  5. Επιλογή των καλύτερων σχεδίων και τελική απόφαση μετά από διακοπή λίγων ημερών και επάνοδο στο θέμα.
  6. Κατασκευή στον υπολογιστή του τελικού υποψηφίου λογότυπου, ανάλογα με τη γνώση και την πείρα του καθένα ή και σκανάρισμα – ψηφιοποίηση από ένα καλό σχέδιο.

Μπορούμε να δημιουργήσουμε λογότυπα με διάφορους τρόπους χρησιμοποιώντας:

  • Τα επαγγελματικά γνωστά προγράμματα επεξεργασίας γραφικών όπως το Photoshop, το CorelDraw, το Illustrator, αν βέβαια γνωρίζουμε τη χρήση τους και για το τελειότερο αποτέλεσμα.
  • Το πρόγραμμα του Microsoft Office, PowerPoint, για πιο απλή και εύκολη εργασία από όλους.
  • Υπηρεσίες  κατασκευής λογότυπων στο ίντερνετ

Όταν τελειώσουμε, το λογότυπο που θα δημιουργήσουμε, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί  στις επαγγελματικές κάρτες, στις διαφημίσεις, σε επιστολόχαρτα, στα μέιλς, στις σελίδες κοινωνικών δικτύων, στις συσκευασίες, κ.α.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *