TechTeacher

Τεχνολογία με απλά λόγια για δασκάλους και άλλους

Internet

Υπηρεσίες δωρεάν αποθήκευσης αρχείων στο ίντερνετ

Πριν από 10 περίπου χρόνια ο Drew Houston, απόφοιτος του ΜΙΤ και εργαζόμενος σαν προγραμματιστής ξεχνούσε συνεχώς τους δίσκους και τα στικάκια USB, ενώ έπρεπε  να δουλεύει σε διαφορετικούς υπολογιστές. Ταυτόχρονα είχε κι ένα ατύχημα. Το τροφοδοτικό του υπολογιστή του εξερράγη καταστρέφοντας και το σκληρό δίσκο με όλα τα δεδομένα του και μάλιστα χωρίς να έχει κρατήσει αντίγραφα των αρχείων του σε backup. Αυτό ήταν το έναυσμα για να δημιουργήσει μια από τις μεγαλύτερες και πιο γνωστές υπηρεσίες δωρεάν αποθήκευσης αρχείων στο ίντερνετ, την Dropbox.



Πολλές άλλες δημιουργήθηκαν στα επόμενα χρόνια, ενώ και γνωστές εταιρείες όπως ή Google και η Microsoft, δημιούργησαν παρόμοιες υπηρεσίες αποθήκευσης αρχείων στο ίντερνετ, δίνοντας μας το δικαίωμα, μαζί με εκατομμύρια άλλους χρήστες να μπορούμε συνεχώς να:

  1. Διατηρούμε ενημερωμένα αντίγραφα των αρχείων μας (με λίγα λόγια ένα backup), σε ένα ξεχωριστό σημείο από το σπίτι μας ή την εργασία μας, προστατευόμενοι έτσι από διαγραφή τους λόγω κάποιας βλάβης ή δυσλειτουργίας των μηχανημάτων μας
  2. Έχουμε διαθέσιμα τα αρχεία μας σε οποιοδήποτε σημείο, με οποιαδήποτε συσκευή και για οποιαδήποτε περίπτωση.
  3. Παρέχουμε εύκολα και ελεγχόμενα βέβαια, πρόσβαση σε φίλους ή συνεργάτες, οι οποίοι μπορούν να τα δουν ή και να τα επεξεργαστούν, καθιστώντας έτσι πιο απλή και άμεση τη συνεργασία.

Ας δούμε τις κυριότερες υπηρεσίες δωρεάν αποθήκευσης αρχείων στο ίντερνετ:

Dropbox

dropbox-vector-logo-400x400Δωρεάν χώρος: 2 GB αλλά μπορεί να φτάσει ως τα 16 GB με διάφορους τρόπους

Μια από τις πρώτες και πιο δημοφιλείς υπηρεσίες, απλό και εύκολο, με πολλές ευκολίες (όπως δυνατότητα να δούμε έγγραφα και φωτογραφίες), συγχρονισμό αρχείων σε πολλές συσκευές κ.α. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε λειτουργικό και σε οποιαδήποτε συσκευή.

Google Drive

Google DriveΔωρεάν χώρος: 15 GB συνολικά σε όλες τις υπηρεσίες

Οποιοδήποτε διατηρεί λογαριασμό gmail  στο Google, μπορεί να κάνει χρήση με τους ίδιους κωδικούς και της υπηρεσίας αποθήκευσης. Μάλιστα παρέχονται ταυτόχρονα και δυνατότητες επεξεργασίας των εγγράφων στο ίντερνετ (Google Docs), των φωτογραφιών (Google Photos))

 

OneDrive (Microsoft)

OneDriveΔωρεάν χώρος: 15 GB

Η υπηρεσία της Microsoft ενσωματώνεται τώρα πια πλήρως στο σύστημα αρχείων των Windows 10 (δηλαδή φαίνεται περίπου σαν ένας ακόμα δίσκος του συστήματος) κι έτσι η διαδικασία αποθήκευσης αρχείων και αυτόματου backup στο ίντερνετ είναι πολύ απλή. Παρέχονται κι εδώ δυνατότητες επεξεργασίας των εγγράφων στο ίντερνετ με μια ονλάιν έκδοση του Microsoft Office.

Box

boxΔωρεάν χώρος: 10 GB

Για χρήση κυρίως από ομάδες φοιτητών ή συνεργατών, δίνει τη δυνατότητα εύκολου διαμοιρασμού αρχείων με συναδέλφους, εκχώρησης και σχολιασμού εργασιών, ειδοποιήσεων σε αλλαγές αρχείων.

 

pCloud

pCloudΔωρεάν χώρος: 10 GB

Από τις πιο εύκολες στον απλό χρήστη, για τη διαχείριση και τον διαμοιρασμό αρχείων. Στη web εφαρμογή του, μπορούμε να δούμε τις φωτογραφίες και τα βίντεο και να ακούσουμε τα τραγούδια, που έχουμε αποθηκεύσει.

Degoo

DegooΔωρεάν χώρος: 100 GB

Προσφέρει τον μεγαλύτερο δωρεάν χώρο, με τη δυνατότητα αύξησής του στα 500 με την πρόσκληση εγγραφής φίλων και με άλλους τρόπους, Είναι περισσότερο λύση για backup και όχι καθημερινής διαχείρισης αρχείων

Όλες οι  παραπάνω υπηρεσίες προσφέρουν γενικά εφαρμογές διαχείρισης για τα γνωστά λειτουργικά συστήματα και για φορητές συσκευές (Android, iOS), αυτόματο συγχρονισμό φακέλων και αρχείων συνολικά ή και επιλεκτικά. Πρόσβαση και συγχρονισμό δεδομένων σε όλες τις συσκευές.  Ορισμό κοινόχρηστων φακέλων και αρχείων με συνδέσμους και διαφόρους τρόπους πρόσβασης (μόνο για ανάγνωση ή πλήρη επεξεργασία). Επαναφορά προηγούμενων εκδόσεων αρχείων.  Απλώς επικεντρώνονται και ξεχωρίζουν η μία από την άλλη σε διαφορετικούς τομείς, σε δωρεάν χώρο αποθήκευσης, σε ταχύτητα, σε συνεργασία, κ.α.



Όταν αρχίσουμε να χρησιμοποιούμε κάποια από αυτές τις υπηρεσίες, είναι πολύ πιθανό, σε λίγο τα 10 -15 GB  δωρεάν να μην μας φτάνουν. Για να μη συμβεί αυτό καλό είναι να διαχωρίσουμε τα αρχεία μας σε ομάδες (πχ. φωτογραφίες, επαγγελματικά αρχεία, κ.α.) και να δημιουργήσουμε διαφορετικούς λογαριασμούς στην ίδια ή σε διαφορετικές υπηρεσίες, ανάλογα με τα πλεονεκτήματά τους και με τη χρήση που θα κάνουμε σε κάθε περίπτωση. Για την ευκολότερη διαχείριση αυτών των λογαριασμών, υπάρχει ένα κατάλληλο πρόγραμμα, το Air Explorer.

Αυτό διαχειρίζεται εύκολα όλα τα αρχεία μας σε όλες τις υπηρεσίες που αναφέρθηκαν αλλά και σε πολύ περισσότερες. Μεταφέρει αρχεία, συγχρονίζει φακέλους μεταξύ του υπολογιστή και οποιασδήποτε cloud υπηρεσίας, αντιγραφή – επικόλληση μεταξύ τους, υποστηρίζει διαφορετικούς λογαριασμούς στην ίδια υπηρεσία,  προαιρετική κρυπτογράφηση και γενικά τα κάνει όλα να λειτουργούν με ένα ενιαίο τρόπο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *