Δημοσίευση φωτογραφιών στο ίντερνετ

Ένας μέσος χρήστης κινητού στην Ευρώπη, τραβά κατά μέσο όρο 4,9 φωτογραφίες τη μέρα (2,100 περίπου το χρόνο). Στις Η.Π.Α. ο αριθμός είναι τετραπλάσιος. Συνολικά 1.72 τρισεκατομμύρια φωτογραφίες θα τραβηχτούν παγκοσμίως το 2022. Σίγουρα όλες οι φωτογραφίες που τραβήχτηκαν, δεν αξίζουν και πρέπει να διαγραφούν, αλλά πολλές άλλες φωτογραφίες προορίζονται για αποθήκευση, μοίρασμα και προβολή τους σε άλλους. Και ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι μέσω υπηρεσιών αποθήκευσης και κοινής χρήσης φωτογραφιών στο ίντερνετ. Οι υπηρεσίες αυτές μας προσφέρουν επίσης οργάνωση του υλικού μας (μέσω λέξεων κλειδιών, δημιουργία θεματικών άλμπουμ, χρονική και τοπική ταξινόμηση, σχόλια και κριτικές από άλλους φωτογράφους κ.α.). Μερικές από τις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες αποθήκευσης και κοινής χρήσης φωτογραφιών, παρουσιάζονται παρακάτω:

Flickr

Αν και από τους παλαιότερους (ιδρύθηκε το 2004) ιστότοπους online αποθήκευσης και κοινής χρήσης φωτογραφιών, παραμένει η καλύτερη επιλογή ακόμα, για κάθε είδους και ικανοτήτων φωτογράφους. Με απλό, ευχάριστο περιβάλλον, προσφέρει επίσης εκτεταμένες δυνατότητες οργάνωσης, μεγάλη ποικιλία εργαλείων και επιτρέπει πολύ μεγάλες αναλύσεις φωτογραφιών. Υποστηρίζει ακόμα σχόλια και likes στις φωτογραφίες, ενώ προσφέρει στους χρήστες δωρεάν χώρο αποθήκευσης (1000 φωτογραφίες).

500px

Με σχεδίαση εστιασμένη στην εικόνα, απευθύνεται σε σοβαρούς φωτογράφους, παρέχοντας έναν καθαρό και κομψό τρόπο προβολής. Υπάρχουν κι εδώ δυνατότητες οργάνωσης  φωτογραφιών σε Σετ (φωτογραφίες με συγκεκριμένο θέμα) και Ιστορίες (φωτογραφίες εκδήλωσης). Το ξεχωριστό στο 500px είναι ότι οι φωτογραφίες μπορούν να αδειοδοτηθούν και να πωληθούν και οι φωτογράφοι να προβάλλουν το βιογραφικό τους για να μισθωθούν για εργασίες. Τα τελευταία ισχύουν για τις συνδρομές με πληρωμή, ενώ οι δωρεάν λογαριασμοί μπορούν να ανεβάσουν μέχρι 2000 φωτογραφίες (21 την εβδομάδα).

Google Photos

Η υπηρεσία κοινής χρήσης φωτογραφιών της Google σχεδιάστηκε κυρίως ως ένας τρόπος δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας φωτογραφιών και βίντεο που τραβήχτηκαν σε smartphone, αλλά έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο έξυπνα λογισμικά της. Χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να κατηγοριοποιήσει τις φωτογραφίες. Για παράδειγμα μπορεί να εμφανίσει όλες τις φωτογραφίες που δείχνουν π.χ. γάτες ή ομαδοποιεί αυτόματα φωτογραφίες με συγκεκριμένα άτομα.

Facebook

Η μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρει επίσης ένα καλό σύνολο εργαλείων αποθήκευσης, επεξεργασίας και κοινής χρήσης φωτογραφιών. Το ανέβασμα φωτογραφιών συνοδεύεται από δημιουργία άλμπουμ, πρόσθεση λεζάντας και ετικετών και ταξινόμηση κατά ημερομηνία, τοποθεσία ή άτομα που εμφανίζονται στις φωτογραφίες (με τη δυνατότητα αναγνώρισης προσώπου). Αν και το Facebook ελαττώνει την ποιότητα των εικόνων και δίνει έμφαση στη στην κοινωνικότητα και το μοίρασμα, είναι εντελώς δωρεάν στη χρήση του.

Instagram

Το πολύ γνωστό σε όλους Instagram ξεκίνησε και αυτό σαν υπηρεσία κοινής χρήσης φωτογραφιών και χρησιμοποιούνταν από απλούς χρήστες για τις καθημερινές φωτογραφήσεις τους έως επαγγελματίες κάθε είδους για την προβολή τους. Δεν θα έπρεπε να αναφέρεται στην λίστα με τις πλατφόρμες αποθήκευσης και κοινής χρήσης φωτογραφιών, μια που τελευταία έχει επικεντρωθεί στα βίντεο, τη διαφήμιση και τις αγορές.

Υπάρχουν φυσικά και πολλά άλλα sites, που παρέχουν υπηρεσίες αποθήκευσης, προβολής και κοινής χρήσης φωτογραφιών στο ίντερνετ. Λίγο πολύ όμως ανήκουν στις κατηγορίες που διαφαίνονται από αυτές που παρουσιάστηκαν. Δηλαδή για ενθουσιώδεις ή και επαγγελματίες φωτογράφους, για προβολή επιχείρησης και ανεύρεση ή ανάπτυξη εργασιών και τέλος για απλή κοινωνική δικτύωση, δίνοντας διαφορετικό βάρος σε κάθε μία.


Δείτε ακόμα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.