TechTeacher

Τεχνολογία με απλά λόγια για δασκάλους και άλλους

Επικαιρότητα

Ρομπότ – δάσκαλοι στα σχολεία της Ινδίας

Ενώ στην Ελλάδα οι εκπαιδευτικοί αναφέρονται συνεχώς στην ανάγκη νέων διορισμών και πιέζουν για περισσότερες προσλήψεις, για την αξιοποίηση των σπουδών και των πτυχίων τους, στον υπόλοιπο κόσμο συμβαίνουν κοσμοϊστορικά γεγονότα, που θα καταστήσουν αυτές τις διεκδικήσεις χωρίς νόημα. Οι εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη και τη ρομποτική είναι ραγδαίες και αυτό που παλαιότερα λεγόταν σαν αστείο, δηλαδή το ότι σιγά σιγά τα ρομπότ θα πάρουν τη θέση και των δασκάλων μέσα στα σχολεία, είναι πια πραγματικότητα.

Στο Indus International School, στη Μπαγκαλόρ της Ινδίας διεξάγεται ένα πιλοτικό μοντέλο διδασκαλίας, στο οποίο ένα ανθρωποειδές ρομπότ αναλαμβάνει τη διδασκαλία, ενώ ένας άνθρωπος εκπαιδευτικός παρευρίσκεται επεμβαίνοντας αν χρειαστεί. Το ρομπότ διδάσκει το μάθημα, με τη βοήθεια παρουσίασης του PowerPoint και μπορεί να αλληλοεπιδρά με τους μαθητές, να θέτει ή να απαντά σε ερωτήσεις και να αντιδρά στις απαντήσεις που λαμβάνει.

Το ανθρωποειδές ρομπότ, με κωδική ονομασία Eagle 2.0 δημιουργήθηκε από μια ομάδα 17 προγραμματιστών, μηχανικών, σχεδιαστών animation και βέβαια εκπαιδευτικών. Η ομάδα εργάστηκε για δύο χρόνια για να αναπτύξει το ρομπότ από το μηδέν. Το κόστος του καθενός δεν είναι μεγάλο και ανέρχεται στο ποσό των 10.000€ περίπου. Υπάρχουν ήδη 3 τέτοια ρομπότ, τα οποία λειτουργούν σαν βοηθοί καθηγητών για τις τάξεις 7, 8 και 9, για τα μαθήματα της φυσικής, της χημείας, της βιολογίας, της γεωγραφίας και της ιστορίας.

Το σχολείο σχεδιάζει για αργότερα, πρόγραμμα δοκιμαστικών μαθημάτων, χωρίς την παρουσία ανθρώπων εκπαιδευτικών, όπως επίσης και την εισαγωγή ρομπότ πιο φιλικών για μικρότερα παιδιά, σε μικρότερες τάξεις προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και καθηγητών ρομπότ για φοιτητές.

Οι εξελίξεις στις νέες τεχνολογίες, αργά ή γρήγορα θα μας αγγίξουν όλους μας και γι’ αυτό αντί να εθελοτυφλούμε, καλό είναι να είμαστε συνεχώς ενημερωμένοι, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και τα ενδιαφέροντά μας, εξετάζοντας εναλλακτικές κατευθύνσεις και προοπτικές, για να μη βρεθούμε απροετοίμαστοι και ανίκανοι να αντιδράσουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *