TechTeacher

Τεχνολογία με απλά λόγια για δασκάλους και άλλους

Δραστηριότητες

Παιχνίδι για τη διανομή των βιβλίων

Το τέλος της ξενοιασιάς των καλοκαιρινών διακοπών και η επάνοδος στα σχολεία με όλες τις υποχρεώσεις που αυτό συνεπάγεται δεν είναι και τόσο εύκολα για τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς.  Θα ήταν λοιπόν πολύ καλό αν βρίσκαμε τρόπους να γίνει εύκολη και ενδιαφέρουσα όλη η διαδικασία του καλωσορίσματος των παιδιών στις τάξεις και της παραλαβής των βιβλίων. Ένας τρόπος είναι κάτι που αρέσει σε όλους μικρούς και μεγάλους, το παιχνίδι, μέσω του οποίου θα μεταμορφώσουμε το μοίρασμα των βιβλίων σε έναν ενδιαφέροντα συναγωνισμό, με έπαθλο φυσικά τα βιβλία.




Το παιχνίδι θα είναι πιο ενδιαφέρον να γίνει στο PowerPoint, με τη χρήση προτζέκτορα και διαδραστικού, αρκεί βέβαια να έχει προετοιμαστεί από πριν η δραστηριότητα και το σχετικό αρχείο. Αν δεν υπάρχει όμως η δυνατότητα χρήσης κάποιου από τα προηγούμενα, οι ερωτήσεις μπορούν να τροποποιηθούν ή να αλλάξουν και η δραστηριότητα να γίνει με ό,τι υπάρχει ή και μόνο προφορικά.

Στο παιχνίδι θα υπάρχουν ερωτήσεις σχετικές με τα μαθήματα, τα εξώφυλλα των βιβλίων, την ύλη της προηγούμενης τάξης κ.α. Οι ερωτήσεις δεν πρέπει να αφορούν μόνο γνώσεις αλλά και άλλα χαρακτηριστικά των παιδιών, όπως παρατηρητικότητα, ταχύτητα, συνεργασία, τύχη κ.α., για να μπορούν να συμμετέχουν και να κερδίζουν όλοι. Οι απαντήσεις καλό είναι να γράφονται και να ελέγχονται μετά από τον/την εκπαιδευτικό, για να αποφευχθούν διαφωνίες και παράπονα.

Είναι καλύτερο να χωριστούν σε 3-4 ομάδες, στις οποίες θα τοποθετηθούν μαθητές διαφορετικών χαρακτήρων και αποδόσεων, που θα διαλέξουν και τα ονόματα των ομάδων τους. Θα κερδίσει η ομάδα που θα πάρει πρώτη όλα τα βιβλία, απαντώντας στις ερωτήσεις και κερδίζοντας βαθμούς.

Για να πάρει βαθμούς κάθε ομάδα θα πρέπει:

  • είτε να προτείνει συνολικά μία απάντηση (οπότε οι μαθητές θα κάθονται κοντά και θα συνεργάζονται) και βιβλίο θα παίρνουν αν συμπληρωθούν για κάθε μάθημα πχ. 2 βαθμοί.
  • είτε θα αθροίζονται οι σωστές ξεχωριστές απαντήσεις των μελών κάθε ομάδας, οπότε για να πάρει βιβλίο κάποια ομάδα θα πρέπει να συμπληρώσει πολλούς βαθμούς πχ. ανάλογα και με τον αριθμό των μελών 10 βαθμούς.

ΕΙΔΗ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ: Παίρνει το βαθμό η ομάδα από την οποία κάποιος θα σηκώσει πρώτος το χέρι του και απαντήσει σωστά. Αν κάνει λάθος απαντά ο επόμενος (άλλης ομάδας), ο τρίτος κ.ο.κ.

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 1: Σηκώνουν το χέρι όσοι ξέρουν τη σωστή απάντηση και απαντάει ένας μαθητής (τυχαία επιλεγμένος από τον εκπαιδευτικό) της ομάδας απ’ την οποία σηκώνουν οι περισσότεροι. Αν κάνει λάθος  έχει δικαίωμα να απαντήσει μαθητής της επόμενης ομάδας.

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 2: Κάθε μέλος γράφει την απάντηση στο τετράδιό του και μετά αθροίζονται όλες οι σωστές απαντήσεις για κάθε ομάδα.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ: Οι μαθητές συνεργάζονται χαμηλόφωνα και προτείνεται μία απάντηση για όλη την ομάδα.



Αρκεί να έχουμε κέφι και διάθεση τα οποία θα μεταδώσουμε και στους μαθητές με αποτέλεσμα να περάσει η ώρα και να ολοκληρωθεί η πρώτη μέρα στο σχολείο διασκεδαστικά και απολαυστικά.

Το αρχείο PowerPoint που δημιουργήσαμε και μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ, περιέχει κάποιες ενδεικτικές ερωτήσεις για να πειραματιστείτε και να τις επεξεργαστείτε ή να τις συμπληρώσετε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *