TechTeacher

Τεχνολογία με απλά λόγια για δασκάλους και άλλους

InternetΕπικαιρότητα

Ψηφιακός πολίτης

Η έννοια του ψηφιακού πολίτη αναφέρεται στις υποχρεώσεις που έχει ο καθένας μας, από τη συμμετοχή του στην ψηφιακή κοινότητα του ίντερνετ και στους τρόπους προφύλαξης μας από ενδεχόμενες απειλές που μπορεί να προκύψουν, από απειρία, κακή εκτίμηση ή και σκοπιμότητα.

Όπως ακριβώς και στην κοινωνία, η εκπαίδευση για τη διαμόρφωση σωστών ψηφιακών πολιτών αρχίζει από μικρή ηλικία και το σχολείο αναλαμβάνει σταδιακά κι αυτό το ρόλο.

Ας δούμε λοιπόν τα κυριότερα σημεία που πρέπει να περιλαμβάνει μια προσέγγιση του θέματος στη σχολική τάξη:

Ασφάλεια

Να δημιουργούν ασφαλή passwords για τις εγγραφές τους σε διάφορα sites και να μην τα μοιράζονται με άλλους. Να έχουν προγράμματα προστασίας των υπολογιστών και να ελέγχουν να λειτουργούν σωστά. Να μην αποδέχονται εύκολα προτάσεις διαφόρων sites για εγκατάσταση προγραμμάτων, εγγραφές σε άλλα sites, συμμετοχών ή κερδών σε διαγωνισμούς, κ.α.

Ιδιωτικότητα

Να αποφεύγουν να δίνουν προσωπικές πληροφορίες (αριθμούς τηλεφώνων, διευθύνσεις, οικογενειακά στοιχεία, κ.α.). Να μην ανεβάζουν σε sites κοινωνικής δικτύωσης  και μοιράζονται με τον οποιοδήποτε φωτογραφίες δικές τους, με τους φίλους τους ή με την οικογένειά τους. Αν το κάνουν να μάθουν να ρυθμίζουν το ποιοι θα έχουν δικαίωμα να τις βλέπουν.

Συμπεριφορά

Να έχουν γενικά ηθική συμπεριφορά και να προσέχουν να μην προσβάλλουν, βρίζουν, γελοιοποιούν κανέναν. Να θυμούνται πως, ό,τι γράφεται στο ίντερνετ, είναι αδύνατο να διαγραφεί, μένει για πάντα, μαζί με το ψηφιακό ίχνος αυτού που το έγραψε.

Αντιμετώπιση

Να αναπτύξουν την ικανότητα να αντιμετωπίζουν απειλές, παρενοχλήσεις, ύβρεις ή και διαφόρων ειδών προτάσεις. Να ενθαρρύνονται να αναφέρουν στους γονείς τους, όσο πιο γρήγορα γίνεται αν οι ίδιοι ή κάποιος που γνωρίζουν, έχει πέσει θύμα ψηφιακού εκφοβισμού (Cyberbullying).

Δείτε το άρθρο και σε βίντεο παρουσίαση:


Δείτε ακόμα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *