TechTeacher

Τεχνολογία με απλά λόγια για δασκάλους και άλλους

Δραστηριότητες

Τι είναι οι εκπαιδευτικές εφαρμογές eLearning

Μια εφαρμογή elearning είναι ένα πρόγραμμα λογισμικού με μαθησιακό κυρίως περιεχόμενο, το οποίο γίνεται πιο ελκυστικό και ευκολότερα κατανοητό με τη χρήση κειμένων, φωτογραφιών, βίντεο και γενικά διαφόρων ειδών πολυμέσων αλλά και με αλληλεπιδράσεις μεταξύ χρήστη και εφαρμογής (διαδραστικότητα, αγγλικά interactivity). Τέτοιο περιεχόμενο διανεμόταν αρχικά σε ψηφιακούς δίσκους CD πολυμέσων, όπως διάφορες εγκυκλοπαίδειες, γεωγραφικοί άτλαντες κ.α.), αργότερα αναπτύχθηκε για εκπαιδευτικές πλατφόρμες LMS αλλά τώρα πια μπορεί να αποθηκευτεί σε διάφορες μορφές και να χρησιμοποιηθεί μεμονωμένα σε κάθε είδους συσκευές είτε online είτε και όχι.

Υπάρχουν ειδικά προγράμματα συγγραφής εκπαιδευτικών εφαρμογών (authoring), για τη χρήση των οποίων δεν απαιτούνται πια γνώσεις προγραμματισμού, αν και με αυτές θα παράγονται πληρέστερα αποτελέσματα.

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ elearning

Θέμα

Όπως και στο PowerPoint, η επιλογή του θέματος ανάλογα με το είδος της εφαρμογής, η επιλογή έτοιμων υπαρχόντων προτύπων αλλά και ο σωστός σχεδιασμός, η επιλογή χρωμάτων είναι σημαντικά για την ελκυστικότητα της.

Περιεχόμενο

Για τη δημιουργία της εφαρμογής απαραίτητα είναι η εισαγωγή και βασική επεξεργασία των στοιχείων της, όπως κείμενα, εικόνες, βίντεο, αφήγηση, ήχοι, animation, καταγραφή της οθόνης του υπολογιστή σε βίντεο (screen recording) κ.α.

Οργάνωση

Η πληθώρα των στοιχείων του περιεχομένου πρέπει να είναι οργανωμένη σωστά σε βιβλιοθήκες, φακέλους, κ.α., για να είναι εύκολα ο έλεγχος, η ανεύρεση και η χρήση τους.

Διαδραστικότητα

Η ανταπόκριση και η διαδραστικότητα της εφαρμογής, κάνουν πιο ενεργή τη συμμετοχή και την προσοχή τους των χρηστών. Τα στοιχεία της διαδραστικότητας είναι κουμπιά (που πρέπει να πατήσουμε για να γίνει μια ενέργεια ή να πλοηγηθούμε στην εφαρμογή), drag & drop (μεταφορά και απόθεση αντικειμένου, στο σημείο που πρέπει), σημεία hotspot (τα οποία πρέπει να βρούμε σε μια εικόνα π.χ. και να κάνουμε κλικ πάνω τους), ρυθμιστικά sliders (στα οποία πρέπει να επιλεγεί η σωστή τιμή).

Αξιολόγηση

Ο έλεγχος της κατανόησης του περιεχομένου, η αξιολόγηση, ανατροφοδότηση και επανάληψη, επιτυγχάνονται με τη δημιουργία κουίζ με διάφορους τύπους ασκήσεων (πολλαπλής  επιλογής, σωστό – λάθος, τοποθέτηση στη σωστή σειρά, κ.α.) καθώς και με τη βαθμολόγηση και τις αναφορές για την πρόοδο που υπάρχει.

Διακλάδωση

Ανάλογα με τις ενέργειες ή τις απαντήσεις του χρήστη η εφαρμογή τον κατευθύνει σε διαφορετικό σημείο της, για επανάληψη αν δεν διαπιστωθεί κατανόηση των προηγουμένων, στην επόμενη ενότητα, σε περισσότερες λεπτομέρειες για το θέμα, κ.α.

Δημοσίευση

Μετά την ολοκλήρωση και τον τελικό έλεγχο της εφαρμογής ακολουθεί η εξαγωγή της σε διάφορα formats, ανάλογα και με τον τρόπο, το μέσο και τη  χρήση που θέλουμε να γίνει όπως:

  • HTML5 ή Flash (το οποίο εγκαταλείπεται σταδιακά), για την τοποθέτησή της στο ίντερνετ.
  • Εφαρμογή για κινητά (iOS και Android).
  • Δημιουργία CD για υπολογιστή (και αυτό έχει σχεδόν εγκαταλειφθεί)
  • Αρχείο για διαμοιρασμό με στικάκι ή μέιλ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *