Αγορά εξοπλισμού και αναλωσίμων

Παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερους να ενδιαφέρονται για το κόστος των αγορών τους, να ψάχνουν τις τιμές, να παζαρεύουν προσπαθώντας να κάνουν μια φτηνή αγορά. Αυτό είναι επόμενο, μια και όλοι έχουν μάθει πια να κινούνται με λιγότερα χρήματα, να περιορίζουν τα έξοδά τους και να μην έχουν αναστολές όταν το κάνουν αυτό, όπως παλιότερα. Είναι πολύ χρήσιμο λοιπόν να ζητάς ή να βρίσκεις φτηνές τιμές, όμως πολύ καλύτερο είναι να κάνεις την πιο αξιόλογη αγορά στην κατηγορία τιμών που θέλεις να κινηθείς κι όχι κάτι παρωχημένο, χαμηλής ποιότητας, λιγότερων δυνατοτήτων.

Με τον ίδιο τρόπο που κάνουμε τις αγορές εξοπλισμού και αναλωσίμων στην ιδιωτική μας ζωή, πρέπει να σκεφτόμαστε και για αγορές του Δημοσίου είτε σαν διευθυντές είτε σαν υπεύθυνοι πληροφορικής είτε σαν απλοί εκπαιδευτικοί. Πρέπει να προσπαθούμε να περιορίζουμε το κόστος, παίρνοντας, στις καλύτερες τιμές, τα είδη που χρειαζόμαστε για τις εκπαιδευτικές διαδικασίες και όχι είδη ανώτερων χαρακτηριστικών που δεν θα τα χρειαστούμε, ούτε βέβαια χαμηλότερων από όσα θέλουμε.

Ας πούμε λοιπόν ότι χρειαζόμαστε ένα νέο προτζέκτορα, τον οποίον θα τον ζητήσουμε από Τη Σχολική Επιτροπή ή συχνότερα από το Σύλλογο Γονέων. Αν μπορούν να διαθέσουν το απαιτούμενο ποσό, οι υπεύθυνοι αυτών των φορέων θα πάνε σ’ έναν επιχειρηματία με τον οποίο τις περισσότερες φορές έχουν κάποιου είδους σχέση (συγγενική, φιλική, πολιτική) και θα αγοράσουν τον προτζέκτορα που θα τους προτείνει αυτός χωρίς να ενδιαφερθούν περαιτέρω.

Τι θα έπρεπε να κάνουμε για να πετύχουμε καλύτερη αγορά;

agora_ejoplismou2

  • Δεν εμπιστευόμαστε τις προτάσεις κανενός επαγγελματία. Σχεδόν πάντα αποσκοπούν σε υψηλότερο κέρδος.
  • Αναζητάμε πληροφορίες για τα είδη που ενδιαφερόμαστε από το ίντερνετ (απο ειδικά σάιτς, από ηλεκτρονικά καταστήματα) ή από γνωστούς που έχουν ειδικές γνώσεις (προσοχή στους άσχετους και τους ημιμαθείς).
  • Ζητάμε εξοπλισμό με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ( πχ για προτζέκτορα Ανάλυση πάνω από 1280×800, Φωτεινότητα πάνω από 5000, κ.α) για τα οποία θα έχουμε ενημερωθεί εκ των προτέρων. Ακόμα καλύτερα ζητάμε συγκεκριμένο μοντέλο αξιόπιστης εταιρείας, για το οποίο επίσης θα έχουμε ψάξει.
  • Αν μας φέρουν προσφορές εξοπλισμού με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που ζητήσαμε, αναζητούμε στο ίντερνετ πληροφορίες για τιμές, έτος κατασκευής, γνώμες αγοραστών ή και κριτικές ειδικών αναλυτών.

Τα πιο γνωστά σάιτ για συγκρίσεις τιμών προϊόντων και πληροφορίες γι’ αυτά, είναι το skroutz, και το BestPrice τα οποία ουσιαστικά είναι μηχανές αναζήτησης προϊόντων στην ελληνική αγορά, τα οποία κατατάσσουν βάσει της τιμής τους. Επίσης μπορούμε να αναζητήσουμε εξοπλισμό ή και αναλώσιμα βάσει κριτηρίων όπως κατασκευαστές, κατηγορίες τιμών (από, μέχρι) και διάφορα άλλα, ανάλογα με το προϊόν.  Εκτός των άλλων, το skroutz μας δείχνει και γράφημα με την εξέλιξη των τιμών και της δημοτικότητας προϊόντων, στα οποία μπορούμε να δούμε πότε περίπου κυκλοφόρησαν αυτά και κατά πόσο ενδιαφέρονται οι αγοραστές.

  • Ζητάμε πάντα γραπτές εγγυήσεις ελληνικής αντιπροσωπείας, γιατί πολλοί κάνουν παραεισαγωγές ειδών από άλλες χώρες (αγοράζοντας φτηνότερα και πουλώντας σε ανώτερη τιμή Ελλάδας), τα οποία μπορεί να μην καλύπτονται σε περίπτωση βλάβης ή κακής λειτουργίας.
  • Ενημερωνόμαστε αν θα υπάρχει υποστήριξη, για πόσο θα διαρκεί, τι θα περιλαμβάνει (επίσκεψη τεχνικού, ανταλλακτικά, μεταφορά στο κατάστημα ή στην Αθήνα για επισκευή, κόστος, περιπτώσεις αντικατάστασης, κα.).
  • Τέλος ποτέ δεν θεωρούμε την τιμιότητα, τις καλές τιμές, τη διάθεση για υποστήριξη από κάποιους επαγγελματίες δεδομένα. Μπορεί να γίνονται για τις πρώτες αγορές, για να «μας πιάσουν πελάτες» και μετά θεωρώντας ότι τους εμπιστευόμαστε και ότι δεν θα πάμε αλλού, να αρχίσουν να αυξάνουν τιμές και να μειώνουν παροχές.

Αυτά όλα δεν ισχύουν βέβαια μόνο για αγορές εξοπλισμού και αναλωσίμων. Καλό είναι να ακολουθούμε παρεμφερείς διαδικασίες, για όλων των ειδών τις δαπάνες όπως εκδρομές, κάλυψη εκδηλώσεων, εκτυπώσεις, αγορές βιβλίων και γραφικής ύλης κ.α.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.